3. desember 2011

Av med sko

I dag var det på tide å ta av skoene på X-Ellent, på grunn av at de begynte å bli slitt, høvene hadde vokst endel, og vi skulle prøve boots.

Men X-Ellent synes ikke dette var noe gøy, og det endte med et hull i buksa mi. Men da syntes jeg at jeg hadde fått nok, og dermed bandt jeg opp beinet hans. Det var mye lettere for meg å ta krangelen med X-Ellent nå, for nå slapp jeg å konsentrere meg om å holde beinet hans samtidig som jeg skulle slå opp sømmene. Tingen er jo den at X-Ellent har "alltid" vært grei å ta høvene på, og trimme de, men da han skulle ha på sko første gang, så gikk alt fint, bortsett fra når hovslageren skulle slå inn sømmer. Siden det kun er dette han har reagert på, så var det litt vanskelig for meg å trene på dette, eller å ta krangelen. Så det var litt herlig at han også reagerte når jeg skulle slå opp sømmene, for da kunne jeg ta krangelen med han, istedenfor at en hovslager måtte ta den jobben.

Jeg har aldri brukt denne teknikke før, og jeg har aldri hatt lyst til å bruke den heller. Men når det er sagt, så trengte jeg kun å bruke den på det første beinet. Han stod som et lam med de 3 andre benene etterpå, så håper at det var det som skulle til. Hvis ikke så blir det vel noe skoing igjen til neste år ei gang, så når de skal av, så kan vi eventuelt ta krangelen igjen, og håpe at jeg har en hovslager som er litt tålmodig.

Bootsene ble også prøvd. Framme passer de veldig bra. Bak er jeg litt usikker. Slik som det er nå, når X-Ellent ikke har slitt noe på høvene bak, så er boots i str 000 akkurat passe til nesten litt store. Men jeg skal jo ikke nødvendigvis bruke bootsene rett etter han har hatt sko på. Høvene kommer nok til å være litt slitt, når jeg skal bruke bootsene, og  da blir str 000 garantert altfor store. Men får se hva jeg gjør egentlig. Nå må jeg gå. Ha en god dag alle sammen :)

Ingen kommentarer: