29. september 2013

På tur uten ho mor

I går var X-Ellent på løp igjen. Det var Sofie Abusdal som spurte om hun kunne låne X-Ellent til løp denne dagen. Jeg skulle i bryllup, så de kom for å hente X-Ellent på fredag. Jeg brukte hele fredagen på å vaske og shine utstyret før de kom. X-Ellent sov hos Arild Berås, og Sofie ga han en vask der. Jeg ville ikke vaske han hjemme da jeg kun har kaldt vann, og må stå ute. Mtp temperaturen og den kalde vinden, så var jeg redd han kunne bli forkjølet hvis jeg vasket han hjemme.

X-Ellent løp inn til en 4. plass. Iflg Laila sitt referat på Facebook, så kjempet han side om side med Rubin fra Hauge og Don Demon, og X-Ellent løp inn til ny rekord på 2:58,6 uten galopp. Dette ble det rekordsløyfe av.

Sofie sa X-Ellent hadde oppført seg fint under hele den tida hun fikk låne han, og vil gjerne kjøre han igjen.

X-Ellent kom hjem i går kveld, og den ene stalljenta mi, Nina, var oppe for å gi han kveldsmat i går, og frokost i dag. Hun kunne melde at alt fremdeles stod bra til med go'gutten min.


Ingen kommentarer: