23. mai 2014

Starten 4. mai

Endelig fikk jeg tid til å oppdatere bloggen.

X-Ellent starta løp 4. mai. Kusk var Bjørn Arvid Sæle. For en gang skyld startet X-Ellent på strek. Det var en spennende løp, og X-Ellent var den ponnien som ledet på ut på oppløpet, etter et mislykket forsøk fra Jak på å overta ledelsen. Men ledelsen varte ikke lenge, for Jak kom tilbake, og nærmest fra intet kom kula Månstorps Krafft. Det endte med en 3. plass, og 5,2 sekunders volterekord. Det betyr at mor er fornøyd.

Distansen var 1640 meter, og ny tid er 2.53,1.

Defilering

Første målpassering
Inn i mål som 3. ponni
Neste start hadde jeg egentlig planlagt til i morgen, 24. mai, men på grunn av eksamensinnspurt har jeg nedprioritert det. Da blir neste start 15. juni.

Jeg har fått tid til å prøve vinkelsliperen min, og sulkyen har fått seg en omgang med den. Det som gjenstår er litt finpussing og flekking med zinkspray, en omgang med primer og sort lakkering. Dette blir mitt første slikt arbeid, så jeg er spent på hvordan resultatet blir. Vurderer å prøve å bytte den i en størrelse mindre hvis det finnes en på markedet der ute.

  


Ingen kommentarer: