13. mai 2011

Rekrutteringsløp for ponnier i morgen

Onsdag morgen fikk jeg telefon fra Anne om ikke jeg ville starte X-Ellent på Hortemo til lørdag (i morgen). Jo, men så var det litt stress med å komme meg opp. Ikke noe problem det, for Anne kunne hente meg. I løpet av  24 timer var det ordnet transport (hestehenger), sulky og kusk. Kusken som skal kjøre X-Ellent har visst ikke så mye erfaring, men det kommer etterhvert, og X-Ellent er jo veldig lett å kjøre.

I går var jeg ute med X-Ellent for å prøve han med belegg, sjekk og løpshodelaget. Løpshodelaget er egentlig litt for stort, men det går akkurat etter at jeg har lagd nye hull. Beleggene må X-Ellent ha på fra nå hvis vi skal ut å trave, ser jeg. Etter bare en gangs bruk er det allerede mange skrabler på de. Det er sikkert derfor X-Ellent har hoppa når vi skal opp i fart. I tillegg prøvde jeg humansjekk, som jeg fikk stilt inn til å passe X-Ellent. Det gikk akkurat. Det virket som om han likte sjekken, iallefall. Det var en litt annen fart på X-Ellent med beleggene og den støtten han fikk fra sjekken enn uten, så det blir spennende å se i morgen.

Så nå er ponnien klippet, høvene stelt, og utstyr vasket. Jeg blir hentet mellom 08.30 og 09.00 i morgen, selv om løpene ikke begynner før 13.00. Men planen da var å få vasket X-Ellent på Hortemo, for der har de vaskespilt og varmt vann. Ellers har jeg bare igjen å sette sammen selen for morgendagen, så er vel alt klart igrunn. JA! Jeg må ta ut penger også, og pakke klær til meg selv...

Ingen kommentarer: