15. mai 2011

Planlegging for framtida

Ja, da var det vel på tide å planlegge framtida for X-Ellent som ponnitraver.

Han må først bli godkjent i DNT. Jeg er litt usikker på tidskravet, men tror det er det Susanne sa til meg i går, at han må løpe på under 4 minutter. Da er jo det i boks i og med at han løp på 3.19 i går.

Godkjenninger finner sted på Sørlandets travpark den første lørdagen hver måned, ifølge Susanne. Og da tenker jeg jo at det hadde vært greit å få gjort det første lørdagen i juni, hvis det passer for Susanne, og at jeg får tak i en sulky å låne.

Jeg fant terminlista på nett, og har plukket ut de løpene som er for A-ponnier (den minste kategorien). Hva som menes med "strek: *ei tid*" vet jeg ikke, men det har jeg ikke tatt hensyn til når jeg har strøket ut kat. A-løp. Jeg får vel vite det etterhvert.

Dette er iallefall løpene for kat. A-ponnier:
Søndag 05.06 - Strek 3:10. Stengt for ponnier med bedre snittid enn 2:30. 1640 meter.
Søndag 19.06 - Strek 2:50. 1640 meter.
Søndag 10.07 - Strek 3:30. Stengt for ponnier med bedre snittid enn 2:40. 1640 meter.
Søndag 24.07 - Minikanonen. Kat. A. Autostart. 1609 meter.
Søndag 14.08 - Likestart. Stengt for ponnier med bedre volterekord enn 2:50. 1640 meter.
Søndag 11.09 - Strek 3:20. Stengt for B-ponnier med bedre snittid enn 2:40. 2140 meter.
Søndag 25.09 - Strek 3:30. Stengt for ponnier med bedre snittid enn 2:40. 1640 meter.
Lørdag 08.10 - Sørlandsstayeren. Strek 3:10. 2140 meter. Stengt for ponnier med bedre snittid enn 2:20.

I tillegg er det et løp for inviterte ponnier:
06. november - Sesongfinale for inviterte ponnier (meststartende på ST i 2011) 1640 meter.

Og så er det sesongfinalen for lokalkjøringer som arrangeres av Agder travforbund på Sørlandets Travpark 02. oktober. Da arrangeres det ponniløp i alle kategorier. Her blir det nok starte uansett, da de nok kommer til å også arrangere rekruttløp for ponnier. Hvis X-Ellent blir godkjent, blir det starte i et av de ordinære løpene.

Som dere kan se, så hvis kusken er klar for å kjøre, så kan det bli mange starter på X-Ellent framover. Dette blir spennende. Nå må jeg bare få tak i en ponnisulky med QH-fester, hodelag som passer X-Ellent og ei ny halereim i lær, som er litt mer slitasjesterk enn syntet.

Ingen kommentarer: