22. desember 2011

Bittelille julaften

 I går var det en voldsomt fantastisk vær ute. Jeg gikk en tur i stallen før sola forsvant, og fikk tatt noen bilder av X-Ellent som stod i sola, og Sammy bare ville stå i skyggen.












Det var et par pusekatter som kom og maste om å få komme inn også. Skulle gjerne fått tatt noen flere bilder av de herlige Baghera og Nissi i den dine snøen og sola, men det var ikke bare lett å få de der man ville ha de. Sære katten! Ikke er det lett å ta bilder av svarte katter heller for å få fram konturene. Menmen... fikk to bilden jeg kan legge ut.



Senere i dag skal vi forhåpentligvis få firehjulsvogna på veien. Det er mye slaps og glatt ute enda, men det er noen varmegrader, så regner med at det blir mindre og mindre slaps utover dagen. Skal prøve å få spent X-Ellent for før det blir mørkt, og få fraktet vogna opp til stallen. 

I morgen begynner julefeiringa. Da skal alt gjøres klart til jul, spon skal bæres inn i stallen, vann skal fraktes inn i stallen, høy skal legges klart, og ikke minst skal utstyret X-Ellent skal bruke, henges klart slik at jeg vet alt passer greit på julaften. Da skal vi nemlig dukke opp på julefrokost ikledd nisseting, både bjeller, luer, lendedekken og nissejakke, og ikke minst, så skal jeg vel ha med meg en sekk med noen småpakker i til ungene. JEG GLEDER MEG!

Ingen kommentarer: