22. desember 2011

Endelig første tur med firehjulsvogna

HELT KONGE!!

Det eneste jeg kan si på vogna er at hvis vekta ligger "riktig" og vi svinger krapt, så setter svingelen seg fast på innsiden av ramma, under. Men det er ikke noe problem å få ordnet det igjen, egentlig. Må bare hoppe av, løfte på den sida som svingelen har kilt seg, og be X-Ellent gå fram.

Venter på sin første kjøretur
Det var iallefall tydelig at X-Ellent ikke får like mye trening disse dager. Han var i fyr og flamme. Han holdt på å gå ut av sitt gode skinn da vi gikk ned for å hente vogna.

Før vi satte på kanten
X-Ellent er ikke vant til å gå inn i dragene, og jeg er også elendig på det. Så vi rygga heller inn i dragene. Og det gikk helt supert, og X-Ellent stod fint mens vi knota litt med å få feste vogna. Når jeg bare får det inn i fingrene så regner jeg med at det går lett.

Spent for
Det var en herlig følelse og kunne sette seg på vogna, men litt uvant å sitte så nærme og så lavt. Men hei hvor det gikk. X-Ellent hadde fremdeles mye energi. Men da vi møtte noen å snakke med, stod han dønn stille. (X-Ellent blir nok en knallfin bruksponni).

Ut å gå
Vi prøvde oss på noen krappe svinger oppe ved stallen, for å sjekke ut om man kunne snu her og der, og hvordan man evt måtte kjøre. Det var da jeg fant ut av problemet som er beskrevet over. Men det var jo fort gjort og fikse, og så kjørte vi videre.

Fylle vann
Vi tok en tur bort for å fylle alle de 4 kannene med vann. X-Ellent var ikke så veldig ivrig på å stå stille akkurat der som jeg plasserte han, hverfall ikke når man vet nøyaktig hvor den store plenen har gjemt seg under alt slapset med masse grønt og godt grass. Det skulle bare et par kraftige kjeft til, så stod han stille.

Se seg for biler
Og så kjørte vi bort i stallen med vannet, og tilbake til garasjen til pappa og rygga inn i garasjen. Hverken jeg eller X-Ellent er veldig flinke til å rygge med vogn (er vel mest min feil da) men heldigvis er vogna lett, så jeg kunne løfte den på riktig kurs. Så var det å spenne fra, og X-Ellent stod dønn stille, til og med lenge etterpå også da jeg ble nødt til å jage katten ut av garasjen.

Parkert for kvelden

1 kommentar:

Helena sa...

Det var em artig fin liten vogn :)