25. juni 2011

Byttet beite

Da har vi fått byttet beite på hestene. Jeg begynte å gjerde på onsdag morgen, og da Jorunn kom, så kunne hun bare begynne å ta ned det gamle. Jeg hadde stengt av litt av det store beitet slik at hestene kunne gå der mens vi gjerdet ferdig resten av gjerdet. Og det var ikke noe problem det. Både Tango og X-Ellent storkoste seg med all den gode maten.

Vi fikk iallefall gjerdet en god del, og kom nesten rundt hele beitet. Det mangler en liten del, men skal få kjøpt noen flere stolper så vi kan få gjerdet inn del siste delen også etterhvert. Jeg brukte bare den tynne oransje strømtråden på dette gjerdet, og ble imponert over at utgangsstrømmer var på 4000 V, og at jeg allikevel målte 4000 V på toppen av beitet. Men jeg må nok bytte tråd i porten, for der viste måleren ikke noe strøm i det hele tatt, selv om apparatet stod nærmere porten.

Men det får vente ett par uker. I morgen skal vi ta hestene hjem igjen. Tango reiser til Rosseland ridesenter på mandag morgen, og skal være der i to uker. Da skal X-Ellent få gå hjemme og kose seg med det grønne som er kommet opp der. Det gjør det litt lettere for meg å ha han hjemme når jeg skal trene han og slik, i tillegg til at han får mer selskap hvis han står hjemme, og det er mer som skjer der.






Ingen kommentarer: