8. september 2010

ENDELIG...

... viste X-Ellent knallgod framgang under trening. Han har for det meste ikke hatt så god aktivitet i bakbenene som jeg skulle ønsker, når vi har kjørt. Det har vært som om han har gått og holdt igjen vogna, slik som i en nedoverbakke. I går var vi på kjøretur utover til "murane", og da vi var på vei hjemover igjen løp vi i en slak nedoverbakke. X-Ellent begynte med å... hva skal jeg kalle det?... "å holde igjen vogna", men jeg jaget på han. Plutselig var det som om han skjønte at han ikke trengte å holde igjen vogna, og la bakbenene bredt og satte avgårde i et utrolig spenstig trav. Det var helt sykt, for han stoppet ikke med å løpe slik før vi kom til en oppoverbakke. Da var det tilbake til det samme gamle, men dette har jeg ventet på lenge. Han har vist en slik bakbensføring i luftegård, av og til, men aldri foran vogn, så dette var gøy. Nå gleder jeg meg bare til den videre treninga for å se hvordan han utvikler stegene sine fra dette. Så målet vårt blir start i ponnitrav...

Ingen kommentarer: