27. november 2008

Regnværsdag

I dag kom dagen, endelig. Jeg har sett fram til dette i lang tid.
Jeg ankom stallen, og X-Ellent stod inne. Da var det bare for meg å skifte dekken på han, og få på meg noen regnklær. Jeg ble stående å snakke med Jeannett litt før jeg gikk, og tuslet ut fra stallen når klokka var ca 17.30.
Med hodet bøyd mot vinden, og skuldrene godt opp under ørene tok X-Ellent og jeg fatt på den ca 15. min "lange" gåturen i høstmørket. Regnet slo mot kinnene, og benene gjorde sitt beste for å frakte kroppen i motvind.
Etter langt og lenge, som det føltes som, var vi ved stallen til Tjomsland. Det er her X-Ellent skal stå framover. Han får seg to lekekamerater, og da slipper min samvittighet å plage meg noe mer.
Jeg satte X-Ellent fra meg i boksen der han skulle stå, og det tok ikke lange tida før han hadde slått seg til ro.
Innen jeg gikk fra stallen hadde han drukket vann, og spiste godt fra det høyet han hadde fått.

Ingen kommentarer: