28. juni 2011

Tango er reist...

... for to uker. Malin skal være med å hjelpe til på Rosseland ridesenter (eller hva det heter), og betalinga er gratis ridetimer på Tango. Dette synes jeg var kjempebra. Men X-Ellent må da stå alene i de to ukene. Han blir litt selskapssyk og sær, men det overlever vi i to uker.

Vi hentet hestene hjem fra beitet på søndagskvelden, og fikk med oss det meste av tingene som lå der borte. Jorunn hadde fått ordnet både bil og henger, og jeg kunne kjøre. Jeg ble plukket opp i går på morgenen, og satt på til Rosseland. Der plukket vi opp hengeren, og kjørte ut til øya for å hente Tango. Han ville ikke på med en gang, men han kom på ettehvert uten noe stress. Vi tok bare alt helt rolig og forsiktig. Og X-Ellent stod igjen og hylte etter at vi hadde kjørt.

Da vi kom fram turte ikke Malin helt å ta ut Tango av hengeren, for Tango var litt småstresset og snudde seg hele tida for å se ut, siden lemmen var nede. Det endte med at jeg tok Tango i grima, og Malin holdt i leie tauet. Da kunne hun bare konsentrere seg om å følge etter, siden jeg hadde (mer eller mindre) kontroll på Tango. Jorunn løsnet bak, og Tango småsteilte ett par ganger, for han trodde ikke han kunne rygge med en gang. Da han skjønte at han kunne det allikevel, rygget han rolig og forsiktig ut av hengeren, og stoppet da bakbenene var på grusen. Og da håper jeg det var en (av forhåpentligvis mange) god(e) opplevelse(r) for Malin i løpet av disse to ukene.

Vent på meg!
Litt etter at vi hadde vært satt på plass hengeren og ordnet inn Tango kunne vi forlate Malin. Da tok vi turen innom FK for å kjøpe med noen gjerdestolper (30 plaststolper på 142 cm) og 200 meter med strømband. Vi rakk også å kjøre ned til ei her på Flekkerøya som jeg kjøpte 50 glassfiberstolper av. Så da var den utgiften i boks, tror jeg. Kan jo aldri tro at jeg skal ha behov for å kjøpe noen flere hurtigstolper nå.

Jeg var vel hjemme i 12-tida, og fikk noen meldinger fra Jorunn "om det var X-Ellent hun hørte?". Stakkars ponnien min var selskapssyk... Jeg sov i mellom 2 og 3 timer. Jeg våknet da Espen kom hjem. Jeg kjente at det gjorde susen etter en natt med lite søvn.

Rett rundt 15.30 kjørte jeg opp i Myra, og stakk innom hytta for å hjelpe Annette litt, fram til det ble servert pannekaker hos mamma og pappa. NAM! Deretter var det bare å komme seg ut og gjerde inn den siste delen av luftegården. Jeg tror X-Ellent syntes det var digg med litt selskap, for han fulgte etter meg nesten hele tida, bortsett fra da jeg åpnet opp den nye delen. Da var det så mye der som var så spennende...

Ingen kommentarer: