4. oktober 2011

Ny leietaker

I går reiste Tango. Nesten samtidig som den nye hesten kom, Frances Knight, heter den, og er en tidligere montéhest. Løpt inn ca 240 000,- i løpet av sin karriere i banen. Siste løp var i 2009. Jeg har ikke studert stammen så innmari mye, men ved første øyekast så la jeg merke til at jeg ikke hadde hørt om noen av hingstene som var brukt på morssiden. Det var imidlertid ett par kjente hingstenavn på farssiden.

Det var rimelig kaos der oppe ved stallen en periode med to biler som hver hadde hestehenger. Vi fikk Tango på hengeren akkurat idet de kom med den andre hesten, men det gjenstod også noe utstyr som Malin måtte få med seg.

Jeg tror ikke X-Ellent fikk med seg at Tango reiste ei gang, for med en gang de tok den andre hesten av hengeren, så ble X-Ellent mer interessert i den. Så det ble iallefall ikke noen ensom tid mellom de to hestene.

Hesten ble prøvd i boksen. Synes kanskje hesten var litt stor, men hvis han klarer å ligge greit og slikt, så går det jo helt fint. Men vi skal iallefall prøve noen dager og se hvordan det går.

Vi slapp begge to sammen i luftegården i går. Frances virka veldig rolig og grei. X-Ellent løp rundt og var skikkelig oppgira. Heldigvis var ikke Frances det, og vi slapp all denne løpinga. Så blir det spennende når jeg skal sette de ut nå på morgenen.


Ingen kommentarer: