2. januar 2012

Nyttårsaften overstått

Vi kom oss helskinnet gjennom nyttårsaften. X-Ellent fikk til og med sett noen raketter uten at han ville løpe ut av sitt gode skinn. Første jeg fikk ha sammen med gullgutten min er så klart litt spesiell.

Jeg håper 2012 har mye spennende i vente. Jeg vet iallefall at jeg ønsker å prøve å få startet X-Ellent i flest mulig løp gjennom året. Så får vi se hvordan det går da.

Ellers er det trening som står på planen for X-Ellent i januar og februar. Jeg har enda ikke fått se noen terminliste for ponniløp på Sørlandets Travpark enda, men mulig mye av mars også blir en løpsfri måned.

Planen er iallefall at vi en gang pr uke skal kjøre tungt. Det er den dagen vannkannene må fylles opp igjen. Så da tar vi de tomme kannen med bort til krana, fyller de opp når de står på firehjulsvogna til X-Ellent, og så får han dra de og meg en runde. Det vil si at vi er oppe i nesten 200 kg vekt inkl. vogna.

Nå vet jeg ikke helt med Charlotte, om hun fremdeles kommer ut en gang i uka så vi kan trene sammen, men det er opp til henne. Hvis hun fortsetter å komme ut, så går denne dagen til jogge-trening/sosial trening.

To dager i uka skal X-Ellent få fri, og da er det bare tre dager igjen som jeg må legge en plan på. Siden X-Ellent ikke går med sko om dagen, så blir det nok til at disse dagene går til skrittetrening i minimum tre bakker. Men når X-Ellent får sko på igjen, så blir det jogging tre dager i uka. Jeg har fått sett hvor mye X-Ellent har utviklet seg etter at vi begynte med litt mer jogge-trening.

Det kan hende at det blir endel endringer på denne planen, for all del. Man vet jo ingenting om hva framtiden vil bringe.

Godt nytt år!

Ingen kommentarer: