4. november 2011

Revansjer i sikte

I dag var en helt fantastisk morro dag.

Charlotte, bestevenninna mi, som også eier Sammy, kom en tur på besøk på Flekkerøya i dag. Planen var blant annet en joggetur med ponniene.

Det virka i begynnelsen som om X-Ellent likte og ut for å trene sammen med Sammy. Han skrittet ivrig på, men ikke for ivrig. Akkurat bra nok, egentlig. Og så begynte vi og trave. X-Ellent foran, og Sammy bak. Først bare helt rolig for å varme opp. Da vi kom til 'Murane' økte vi tempoet litt, og Sammy fikk komme foran. Tempoet var enda ikke helt på maks, men X-Ellent var morro og kjøre i rygg, men virka som om han gjerne ville forbi. Helt topp så klart. 'Dette er en strategi som må følges', tenkte jeg. Sammy var litt vinglete i front, og tilbake igjen fra 'Bestemorsmed' skiftet vi posisjon igjen, X-Ellent foran og Sammy bak.

X-Ellent var fremdeles ikke kjempeivrig etter å løpe og konkurrere, men han var ihvertfall ivrigere enn normalt. Så det var jo vel og bra det. Da vi var på vei hjem igjen, ble posisjonen skiftet på igjen, ved 'Murane'. Sammy først, og X-Ellent etter. Da vi skulle opp bakken fra 'Murane' var Sammy litt raskere enn X-Ellent for X-Ellent har ikke helt skjønt at det går av å gi på i bakker. Derfor løp Sammy fra X-Ellent, og dere skulle sett det tempoet som plutselig dukket opp i X-Ellent når Sammy begynte å forsvinne over bakketopper og svinger. Fyttigrisen så morro. Han var så klart litt for ivrig til at han klarte å holde travet, men dette kommer nok med trening, men jeg har vel aldri sett et slik trav på X-Ellent noen gang (mellom galoppstegene) i trening.

Så nå håper jeg at Charlotte har lyst til å være med ut og trene flere ganger, som en erstatning for å slippe å ta så mange turer ut på ponnitreninger på parken, som jeg regnet meg at jeg trengte. (Jeg må vel uansett turen ut på ei trening.) Vi vet jo hvor vanskelig dette er for meg og ordne, mtp. henger, bil og sulky. Så nå blir det nok revansje til neste år, hvis vi kan få dette til.

Jeg hadde dessverre ikke noen bilder fra i dag, men ha ei god helg alle sammen :)

Ingen kommentarer: