10. mai 2011

Korpstrening

I går var X-Ellent og jeg avgårde for å ha korpstrening. Jeg spylte X-Ellent før vi gikk opp i Lindebøskauen, hvor Flekkerøy Skolekorps hadde øvelse. X-Ellent ble vel kanskje litt ivrigere av dette enn han hadde vært hvis ikke. Jeg ble jo nesten sliten av å gå ved siden av han opp til Lindebøskauen.

Da vi kom opp var det ei lita stund å vente før korpset stilte opp for å ut å marsjere. X-Ellent tok seg en liten spisepause i mellomtida, men etterhvert hørte vi at det begynte å bli litt folk utenfor ungdomsskolen. Vi gikk bort og stilte oss en plass hvor vi kun fikk se de to første radene i korpset, og X-Ellent ble litt paff da de begynte å spille og det bare kom fram flere og flere mennesker. Men han stod bare å kikka rart på. Han reagerte ikke noen ting på musikken. Heller ikke da vi begynte å gå etter korpset. Det største problemet var vel heller det at X-Ellent syntes korpset gikk litt for sent, og lille meg var, utrolig nok, sliten i den venstre armen min etter å prøve å holde X-Ellent i det samme tempoet som korpset.

Klar for korpstrening, må bare ha en liten matbit først.
Mot slutten løp vi fram til skarptrommene, for å gå litt ved siden av de. Heller ingen reaksjon da heller. Så nå kan jeg, med hånda på hjertet, si at X-Ellent er korpsvant. Bare kanskje ikke 17. mai-tog-vant...

Det virka som om det hadde vært en lang tur, for det var på langt nær så mye liv i X-Ellent da vi kom hjem enn da vi gikk. Vi var vel borte fra 17.45 til 19.30, noe i den duren.

Sånn ellers ser det ikke ut til at det blir noe lokalløp på X-Ellent i år heller. Det passet så dårlig med tidspunktene til de forskjellige lokalbanene. Den eneste som ser ut til å passe greit er den siste som skal være på Sørlandets travpark, men det er finale, og da må X-Ellent ha gått et annet lokalløp først. Så sånn er det. Får prøve igjen til neste år...

Ingen kommentarer: