19. mai 2011

Easyboots

I går var jeg på Posten for å hente noen små boots som jeg har fått låne av ei til å prøve på X-Ellent. Det jeg fikk låne var ett par med Easyboot Bare i str. 000. De satt som støpt foran, men jeg var ikke 100 % fornøyd bak. Jeg følte også at gaiterene var litt store, og følte de fort kunne bli litt hemmende for X-Ellent. Da jeg kom hjem i går, etter å ha prøvdd bootsene, kikket jeg litt rundt på nettet. Der fant jeg to skjemaer jeg kunne skrive ut. Begge var for å finne ut hvilken str man skal ha i boots.
Easyboot Bare, den typen jeg fikk låne.
Bildet er lånt fra
http://www.equestrienne.com.au/images/Easyboot-Bare.jpg
I dag fikk jeg målt høvene til X-Ellent i henhold til de to sjemaene jeg printet ut. Det ser ut som om jeg må ha str. 000 foran og str pony bak. Dette setter jo litt begrensninger på hva slags type jeg skal ha, men jeg har kikket endel på den typen som heter Easyboot, uten "etternavn". Jeg ser at jeg kan kjøpe gaiter utenom og sette på hvis jeg er redd bootsene skal ramle av.
Easyboot uten gaiter, den typen jeg vil ha
Bildet er lånt fra
http://easycareinc.typepad.com/.a/6a00d83451606969e2010536044c8b970c-800wi
Hun som jeg lånte bootsene av skal høre med ei venninne hva hun anbefaler. Hun ble karakterisert som en easyboot-ekspert. Da er det bare å vente litt å se. Prisen på alt vil nok komme på mellom 2000,- og 3000,-, men så absolutt verdt det i forholdt til å måtte sko X-Ellent hver vinter bare for å kunne trene han.
Easyboot med gaiter
Bildet er lånt fra
http://www.bareequine.com.au/USERIMAGES/Easyboot%20Epic(1).jpg

Ingen kommentarer: