13. april 2012

Frokost servert ute

I dag fant jeg ut av at det var en fin dag for å prøve å servere ponniene frokost ute. Med Tango så var det et voldsomt styr, da han åt opp sin egen mat i full fart, før skulle bort og jage X-Ellent bort fra maten sin. Jeg så derfor ikke på dette med så veldig stor iver.

Jeg slapp først ut X-Ellent, og mens han fikk startet på sin frokost, gjorde jeg klart høyet ute. Sammy stod fortvilet igjen inne. Så gikk jeg for å hente Sammy. Jeg måtte leie han helt bort til fatet hans, for han ville egentlig bare bort å se på hva det var for noe godt X-Ellent spiste på. Men da han fikk sitt kraftfôr ble han stående.

Så ble jeg stående å vente litt. X-Ellent følte seg etterhvert ferdig, og siden Sammy også begynte å bli ferdig, så lot jeg X-Ellent få lov til å gå bort til Sammy, bare for å se om Sammy ville forsvare maten sin, om X-Ellent ville jage bort Sammy, eller hva som kom til å skje...

De er så søte, for de ble stående sammen litt og slikke på restene, før Sammy gikk bort for å rulle seg. Han kom tilbake igjen, og nå var jeg nysgjerrig på om X-Ellent ville forsvare (det lille som var igjen oppi fatet til Sammy), om Sammy ville jage X-Ellent bort, og alt sånn der. Akkurat det samme som sist, skjedde. De to stod og slikke litt i fatet sammen, for å slikke opp alle kraftfôr-restene til Sammy.

Nå er jeg spent på hvordan det går i morgen. Om det går like greit.

Ingen kommentarer: