28. februar 2012

Årsdebut

Da er X-Ellent meldt på til løp på Sørlandets Travpark 4. mars. Kusk blir Torbjørn Fennefoss. Startlista kan du se her.

Eller har jeg ikke kommet helt i gang med trening enda. Det kom en del snø som dempet treninga litt, men vi har iallefall fått skrittet godt 5 dager i uka. Jeg tror også jeg skal legge en ny treningsplan da jeg ønsker at X-Ellent skal bli longert ei gang i uka, og at hestepasseren min skal få trene litt på å trave og vite hvor hun har vogna. Men må nesten se litt hvordan jeg kan få ordnet.



I dag fikk X-Ellent på seg sko for første gang i år. Han er ikke så veldig grei å sko pga at han blir redd når sømmene skal slås i. Men jeg er veldig takknemlig for at jeg har en tålmodig hovslager, og jeg håper X-Ellent skal bli bedre med tida.

Etter at X-Ellent ble skodd tok vi oss en joggetur til Daumanns/Bestemorsmed. Han virka litt sliten når vi var ferdig, men ikke sliten nok til å ikke stikke avgårde fra meg da vi skulle ta grima fra rundt halsen til slik den skal være på, for å slippe han ut sammen med Sammy, som hadde stått og vrinsket fra han ble sluppet ut til X-Ellent også ble sluppet ut til han i 13:30-tida.

Ingen kommentarer: