10. juli 2011

X-Ellent sitt første ordinære løp...

... gikk ikke så bra som forventet. Resultatet ble nest siste i mål med DG - Disket galopp...

Dagen i dag begynte med å stå opp kl 10.00. Det var ganske hardt med tanke på konserten som var i går. Opp til X-Ellent og pakke siste rest av tingene, og gi X-Ellent en vask.



Deretter kjørte jeg opp til Hortemo hvor jeg skulle møte Maritha, sjåføren min for dagen, kl. 13. Henger og sulky med så transportert til Flekkerøya der vi skulle ha på X-Ellent. Vi ble litt forsinket i forhold til planen, men vi rakk det med god margin. Jeg tok ei runde med X-Ellent, og det var litt hopp og sprett, og til slutt var alt på plass i oppselingsboksen. Da fant jeg ut av vi tar en tur ned til Arild, og hilser på folk der. Arild skrøt voldsomt av X-Ellent. Selv om jeg vet at han ser pen ut, så er det alltid morro og høre det fra andre også.



Opp igjen.X-Ellent var ganske høylytt av seg, og hadde noen hopp i ny og ne. Men han stod greit i oppselingsboksen iallefall... Etterhvert var også Susanne, kusken min, også på plass, og plutselig kunne vi begynne å varme på for varming. Vi glemte å ta på nummerskiltet, så det ble en rundt, pause, og så to runder. Deretter var det inn i oppselingsboksen og stå litt. Og da fikk jeg hilse på Tor Martin Moe. Det var stas. Tok han i hånda og greier :). Men synes det er veldig positivt å se så store travprofiler på ponnisiden på en travbane. Han hadde med to ponnier i dag. Flott rekruttering til travsporten det.



Så var det bare å vente litt før X-Ellent skulle ut og løpe. Laila mente han var favoritt. Jeg mente det kom an på hvem man spurte.



Jeg tror det blir litt feil for X-Ellent å varme så lenge før løpet, for han fikk ingen godkjent tid i dag, men heller en DG. Og han trøblet mye med bakbeina. Grunnen tror jeg er pga patellaen han har i bakbeina. Tror han må varmes rett før løpet, og bare skrittes for å hentes inn igjen. Ikke stå stille. Han var litt uren på Hortemo også, men trodde kanskje det var andre omstendigheter siden han var kjempefin på prøveløpet. Men på Hortemo ble vi stående, mens på prøveløpet var det bare varming i to runder før noen minutter med skritt og så ut og løpe fort. Også etter målet var passert og ut av banen, så virket det som om X-Ellent strakk bakbeina som han skulle igjen. For da var han sikkert varm. Så vi prøver det neste gang, å varme i løypene på parken rett før løpet.



Etter at X-Ellent var dusjet og klar for avreise, møttes vi i 3. etasje i Stallkroa. Der var det utdeling av rosetter, gavekort og tider til kuskene. Så var det bare å kaste seg rundt, for Maritha hadde noe å gjøre. Inn på hengeren, hjem til øya, pakke ut av hengeren, kjøre til Hortemo, sette på plass henger og sulky, si hade til Maritha og så hjem.



For en fantastisk dag, selv om resultatet ikke ble så veldig bra.

Videoer



Ingen kommentarer: