17. august 2008

Beiteslutt


I sommer har X-Ellent stått på beite sammen med islandshingster. Han har virkelig kost seg, og ville ikke komme til meg før på slutten av beitesesongen. Da tok jeg han bort til bilen min, bandt han i hengerfestet, og fikk stelt han litt. De andre hingstene som stod på beite sammen med X-Ellent kikket bare misunnelig på han, og skulle sikkert ønske at de også kunne få stell.
Den 13. august bestemte jeg meg for å ta han inn fra beitet pga. vær-utsikter og at høsten begynte å nærme seg. Da var det tid for å legge plater inn i bilen til mamma og de, en Peugeot Partner, og kjøre opp. Han hoppen inn denne ganga også, og stod veldig greit på bilen. Ved hvert jorde vi passerte kom det et vrinsk fra X-Ellent. Det var tydelig at han savnet lekekameratene sine allerede.
Dagen etterpå da han hadde stått ute, så hadde X-Ellent ropt veldig etter vennene sine, men det roet seg etter et par dager.
14. august fikk jeg vasket X-Ellent med KIDS-shampoo som luktet jordbær, og Sunsilk-balsam som også luktet jordbær. Med andre ord så luktet det jordbær av X-Ellent i hele stallen etterpå. Det var deilig å få bort mye av fettet som hadde samlet seg i pelsen han sin gjenneom sommeren. det eneste jeg ikke vasket med shampoo og balsam var hodet og luggen til X-Ellent. Det var merkbart etterpå da luggen han sin nesten stod rett opp av seg selv.
15. august var det Charlotte som stelte X-Ellent. Det eneste jeg gjorde var å få kjøpt flis og kraftfôr til han.
16. august fikk jeg tatt meg en tur til Skoies på Tredal. Da var det dekkenkjøp som skulle gjøres. Jeg fant et regndekken, og et vinterdekken. Begge under budsjettet. De var i samme serie, og samme farge. Det eneste negative var at vinterdekkenet var str. 105, men det kommer til å passe etterhvert når han får litt muskler. Regndekkenet var akkurat ikke for stort. Det kommer nok til å passe veldig bra når han blir større.
Charlotte var med meg i stallen på lørdag, og vi fikk tømmekjørt X-Ellent for første gang. Han var knallflink, og jeg var virkelig fornøyd med han etterpå. De 10 siste meterene så gikk han helt alene.
Ellers har jeg egentlig bestemt meg for å selge X-Ellent, selv om jeg ikke vil. Det er rett og slett for å få bedre tid til meg selv, og mine venner, og ha litt bedre økonomi sånn at jeg kan få betalt ned litt gjeld. Det ligger annonse både på www.finn.no og www.rubrikk.no

Ingen kommentarer: