17. desember 2011

Selen er klar

I går satt jeg hele 5 timer og sydde på selen. Det ser kanskje ikke heltproft ut, og kanskje ikke helt gjennomtenkt, men jeg er fornøyd nok. Tømmene ble gode og lange, og bakselen kan nå gå helt fram til brystet og festes der. Jeg har dessverre ikke fått tatt noen bilder enda av selen slik den er nå. Men nå er det iallefall bare å få ferdig vogn.

I dag var pappa og jeg inne på Byggmakker og kjøpte dragene. Da vi kom hjem lagde vi hull til bolten som fester vogna til dragene, og vi lagde hull til å feste selen i dragene. Det ble kanskje litt klabb, men jeg tror det ble bra til slutt. Vi rundet deretter kantene litt, høvlet dem så de blir litt rundere. Det som gjenstår før jeg skal male er å pusse fort over noen av kantene, men det gadd jeg ikke å bruke tid på i dag.

Mandag skal pappa på sjøen, så da skal jeg iallefall må malt ett strøk på dragene. Så får vi se om pappa eventuelt kan hjelpe med å få vogna opp på veien på tirsdag. Det går jo litt tid siden jeg må opp for å sele på X-Ellent og gå med han ned. Litt usikker på hvordan vi kommer til å gjøre det, men vi kommer nok på noe, vil jeg tro.

Det aller viktigste er å ha vogna på veien innen julaften da jeg skal bruke den når jeg skal kjøre på julefrokost til der Jostein, Annette og ungene skal være i år. Tenk det, bare ei uke igjen til julaften.

Ingen kommentarer: