4. desember 2011

Endelig bedre bilder av finselen

I dag fikk jeg endelig tid til å ta bilder i dagslyset av finselen til X-Ellent. Den jeg har fiksa litt på, skal fikse litt til på, men som jeg synes er veldig fin.

Selv om jeg synes hodelaget er veldig fint med skylapper, så vil jeg heller ha sidestykker uten skylapper på. De er under bestilling.

Ferdig påselt. Har til og med en bjellekrans som passer bra.

Jeg liker disse små detaljene på brystet.

Og så liker jeg dette nakkestykket til brystet. Liker at den er så godt paddet og tømmeringene.

Detaljene på brystet har en sammenheng med deltajene på saletten.

Fått på vogna. Nå ser iallefall festet av vogna ikke fullt så provosorisk ut som det gjorde før.


Men bakselen skal forlenges litt slik at den rekker fram og kan festes i brystet. I tillegg skal jeg forlenge tømmene med ca 1 meter siden de er for korte til at jeg kan sitte på de.

Ellers ser selen veldig skitten ut nå. Den lå i skapet mitt, og ble full av mugg i løpet av sommeren. Så jeg tok den med bort i vannkrana til mamma og pappa, og spylte den der. Jeg har ikke smørt den etterpå. Hadde håpt å bli kvitt mye av muggen først. Og så vil jeg få ferdig selen først, slik at jeg kan begynne å bruke selen litt mer regelmessig så den slippper å muggne.

Men her i uka fikk jeg også endel annet hesteutstyr som jeg hadde bestilt (må si pengene fyker av sted om dagen).

Endelig fikk jeg halparten av bootsene som jeg hadde bestilt, slik at jeg kunne prøve størrelsene. Det passer fint med str. 000 foran, men bak er jeg litt usikker på om jeg må ha str. 000 eller om jeg kan ha Pony, som er den størrelsen som jeg har bestilt.

Kopper i str. XS. Veldig gode å ta på, selv om de er uten borrelås. Fra Wahlsten.

Ny gjord til travselen i str liten (40 cm). Kjempegod. Virker bedre enn den som fulte med selen. Fra Wahlsten.


Endelig fant jeg ei travgrime som passer til liten ponni. Jeg hadde egentlig bestilt uten spenne på neseryggen, men når jeg fikk med spenne, og hadde tenk meg litt om, så tror jeg det var bedre med spenne. Er iallefall kjempefornøyd.

Nå er det bare reimene for å fikse resten av selen som jeg venter på, og så er det sidestykkene til hodelaget. Og da tror jeg at jeg har brukt nok penger på utstyr for i år.

Ingen kommentarer: