21. desember 2010

Datt av X-Ellent

Jeg tok meg en ny ridetur på X-Ellent i går, siden det var så mye snø. Og så klarte jeg å dette av han. Det var ikke så langt ned, men X-ellent syntes visst dette var morro. Jeg prøvde å komme meg på igjen, men med min dårlige balanse trengte jeg endel forsøk for å komme meg på, iallefall siden X-Ellent hele tida tok ned hodet sitt i det jeg var på ryggen og på vei til å finne balansen. Vips, så lå jeg på bakken igjen. Jeg kom meg på igjen da, det skulle bare mangle. Jeg hadde ikke gitt meg før jeg var på igjen for å ri videre. Det var ikke lange biten jeg red før jeg hoppet av og leide X-Ellent hjem, bare for han sin del, liksom.

Så da har vi fått prøve det også.

På fredag er planen at jeg skal ut på en kjøretur med X-Ellent før julefeiringa begynner for meg. Jeg skal fôre morgen og kveld. Det gjør ikke noe, for vi skal være hos mamma og pappa på julaften og jeg er uansett tidlig i stallen på morgenen. Da kan jeg jo like greit fôre. Jorunn fôrer middag. Og så får vi nå se da om det vanker ett par julegaver og noe julemat til hestene også i år...

Ingen kommentarer: