30. april 2008

Problematisk hovpleie

Jeg skulle raspe høvene til X-Ellent i dag. Det gikk helt greit så lenge jeg bare holdt hoven i hendene mine, men da jeg skulle prøve å holde det med knærne/lårene mine var det ikke fullt så greit. Da begynte han å steile, og det gjorde det problematisk å holde oppe benet hans. Dermed fikk han viljen sin. Så det var bare å trene på dette. Etter mange forsøk fikk jeg endelig holdt oppe benet selv om han drev å steilte. Da var det på tide å gi seg, og håpe at han skjønnte tegninga fram til neste gang jeg skal ta han på høvene.
Jeg tok også litt tømmekjøring med han, som gikk veldig bra.
Den ene hesteeieren i stallen skulle teste om det kunne hindre hestene i å spise på treverket med å smøre det inn med sennep. X-Ellent fikk lov til å smake på litt, og dette syntes han var veldig godt...

Ingen kommentarer: