21. mars 2010

Kåringshelga over, snart kommer han hjem igjen

Da var dagene med hvileløse nerver over for kjære mor. X-Ellent var denne helge på Starum for kåringsvisning. Han ble ikke kåret, da. Litt kjedelig, men får se det positive i det; jeg sparer litt penger iallefall. Dommernes kommentarer var: "Lettbygd hingst med uttrykksfullt hode. Smalbygd med god hals og skulder. Stram overlinje. I tydelig vekst. Spelemmet. Utået frambeinsstilling. Ledig og aktivt skritt med bred bakbensføring. Kort og stivt trav. God kjørbarhet på tømmekjøringsprøven. Middels sprangegenskaper." Selv om han ikke kom gjennom nåløyet, så vil ikke det si at han blir vallak. Ikke så lenge han fortsetter å være grei å håndtere. Da kan det jo være en mulighet for å kåre han om ett par år igjen hvis interessen hos meg er til stede. Får nok bare se. Først skal jeg få han hjem. Jeg har savnet han, og gleder meg masse til å se han igjen.

Ingen kommentarer: