22. september 2012

Første tur med Rambo

På torsdag fikk jeg endelig det siste jeg ventet på for at vi skulle kunne ta en tur med Rambo. Jeg vet stalljentene mine har gledet seg. X-Ellent fikk også sko på seg på fredag, så det passet jo greit så kunne han også være med å løpe. Vi fikk prøvd Rambo litt alle sammen. Så nå føler jeg at jeg har kontroll på hvordan Rambo er å ri for jentene. Det er litt betryggende siden de ikke har så mye erfaring. Det beste i hele går var jo det å komme i gang med treninga av X-Ellent igjen.

Og på morgenen i dag, så var jeg glad for at hestene var snille. Jeg innså at jeg hadde glemt å sette på slåen nede på Rambo sin boks, samt å sette på karabinkroken så han ikke skal kunne klare å få opp døra. I tillegg hadde jeg glemt å sette på begge slåene for X-Ellent sin boks, så han kunne bare skudd litt i boksdøra så hadde den åpnet seg. Jeg kan vel bare være glad for at han ikke gjorde det...

I dag skal vi opp i Høyfjellet, og jeg skal longere Rambo mens Ingvild rir. Da får jeg se litt på hvordan hun sitter, og kan instruere henne litt.

Ingen kommentarer: