6. april 2012

Det har vært noen hektiske dager

På lørdag var X-Ellent og jeg på fellestrening for ponnier på Sørlandets travpark, og vi fikk prøvd oss bak startbilen. Det var veldig morro, for X-Ellent var så flink og løp helt oppi. Ikke var det noen problemer med at han ville løpe under når han ikke hadde på sjekken, heller. Han virka veldig fin på treninga, og jeg har bestemt meg for å prøve han uten sjekk på lokalkjøringa på Hortemo 12. mai.

Etter pausen lånte ei som heter Camilla, X-Ellent. Vi byttelånte ponni, for hennes ponni var litt teit. Så det ble en vellykket dag for flere enn bare X-Ellent og jeg.

I dagene som har vært nå, har pappa og jeg gravd ned over 60 meter med dreneringsrør, for hånd, på jordet der jeg skal så. Sammy har reist på påskeferie, så jeg tror X-Ellent var glad det skjedde noe der oppe de dagene, så han slapp å kjede seg så vannvittig. Han fulgte godt med iallefall.

Det er litt morro, for X-Ellent blir så bøllete når han står alene. Man merker at han ikke har noen å terge på, for å si det slik. Men så er det ikke noe vondt heller. Han bare ser nøye på deg, og kanske napper litt forsiktig i jakka, eller gjør noe annet han vet han ikke får lov til. Det er litt morro, for det lyser terging lang vei. Og så går han med denne leppa si hver gang jeg leier han. Det blir nok litt slitsomt i lengden, så det skal bli godt å få lekekompisen han sin hjem igjen.

Det som gjenstår på jordet nå er å gå over med harv. Det skal X-Ellent og jeg gjøre på lørdag. Og så må vi få ordnet jorda der oppe hvor den gamle forten var tidligere, for der er det mer som størkna leire. Fram med vannslangen, sier vi da. Når dette er ordnet, så kan vi så. Men satser nok å få gjort det litt sent. Jeg er så utrygg på været.

Ha ei god Påske alle sammen!

Ingen kommentarer: