10. januar 2009

Ting begynner å falle på plass

Det ble ikke vogn på X-Ellent før sist onsdag, og det var sannelig på tida. Men han var flink. Han skjønte ikke helt hvordan han skulle bevege seg med vogn til å begynne med, men så fort han fikk roet seg ned litt, gikk det mye bedre, og han skjønte det med en gang. Vi begynte med å legge dragene inntil kroppen hans, slik at han hadde muligheten til å se hva dette var før vogna beveget seg bak han. Etterpå festet vi vogna, og begynte å gå. Han virket litt forvirret helt i begynnelsen, men det gikk etterhvert greit, selv om han fulgte med på "den store tingen som fulgte etter". Da vi var halvvei rundt løypa tok vi en volte til høyre. Og så var det dette igjen med hvordan man skulle bevege seg. Etterhvert roet X-Ellent seg, og det gikk bedre.
Vi begynte å trave litt, og da var det fram med ørene med en gang. Dette var tydeligvis gøy. Rett før stallen skulle vi ta en volte til venstre. Dette var absolutt ikke noe kult. X-Ellent ville jo inn i stallen igjen nå. Så han steilte liksågodt tre ganger før han lystret og tok ei volte, ikke perfekt, men vi kom oss iallefall rundt.
I dag fikk jeg kjøpt vogn, og i morgen skal jeg prøve sele, og kanskje bestille også. Når jeg får selen, er det endelig på tide å begynne å tenke på ordentlig trening. Jeg tenker å ha med en leieperson et par - tre ganger til når jeg har på vogn, og etter det, så håper jeg det går bra med oss alene, og da begynner opptreninga. Det er noe jeg ser fram til. Jeg kommer til å begynne å kjøre han på sletta utenfor stallen. Etterhvert bevege meg ut på veien, for å venne han til trafikk, og så blir det Hellersdalen når han er trent nok til å trekke meg i noen bakker.
Dette er noe jeg har sett fram til i fler måneder, og nå endelig skjer det noe :)

Ingen kommentarer: