11. juni 2012

Løp Sørlandets travpark 10. juni

Dette blir bare et kjapt innlegg for å få lagt ut noen bilder, men jeg kommer nok til å skrive mer i morgen.

10. juni (altså i går) gikk X-Ellent løp igjen. Det var vel egentlig ikke helt planlagt at det ble start på han siden vi bare hadde rukket å trene i 1,5 uke etter en måned med treningspause. Men jammen imponerte han vel ikke for det om.

Før avreise

Vi kjørte vel fra øya rundt 14:40, kan jeg tenke. Jeg så vel egentlig ikke på klokka. Jeg var litt spent på hvordan X-Ellent kom til å reagere på å endelig se andre hester igjen. Det har seg jo sånn at vi er i en sånn mellomsituasjon hvor vi er på leting etter en ny hest (les: ponni) som kan stå på stallen sammen med X-Ellent.

X-Ellent måtte gi lyd fra seg for å fortelle at nå var han kommet, men jammen roet ikke han seg også etterhvert. Det er tydelig at han skjønner mer og mer av hva som skjer når vi reiser ut til travparken.

Etterhvert kom også Heathers Lille Buster som X-Ellent skulle starte på samme distanse sammen med. X-Ellent har i grunn startet alene på distanse til nå, men endelig kom det en med samme rekord som X-Ellent. Volterekorden var helt lik.

Jeg forventet jo ikke så mye av X-Ellent på grunn av denne måneden med fri, men jeg satte som mål at han måtte slå Buster. Og Buster var litt teit, men etter noe kuskebytte så fikk jeg se ponnien løpe. Da ble jeg nesten litt bekymret.

Heathers Lille Buster

Starten gikk og Buster og X-Ellent lå veldig jevnt et stykke. X-Ellent i rygg på Buster og så galopperte Buster. Da jaget Kristine Sørensen (kusken for dagen) på, og raste forbi konkurrentene i det feltet. Så tok hun opp jakten på de som lå foran. Og jammen endte det vel ikke i en 2. plass med rekordforbedring fra3.02,4 til 3.01,4. Det beste løpet til nå, og det går bare framover.

Sløyfe for 2. plass OG rekordforbedring

Nå vet jeg ikke når neste start blir. Det er ikke satt opp flere løp for A-ponnier enda i følge terminlista på ponnitravet.no. Men Vi gleder oss iallefall til neste start.

Ingen kommentarer: