20. november 2010

Snørekjøring

I dag hadde snøen lagt seg på veiene her ute, og da dro jeg fram UFO-akebrettene. I dag skulle jeg forsøke å snørekjøre med ponnien. Brukte de syntetiske travtømmene som fulgte med selen som trekkliner. Det fungerte jo kjempebra, bortsett fra at de ble litt lave bak. Men men, det fungerte til å prøve iallefall (snørekjøringssele er bestilt fra Hööks). Først forsøkte jeg å tømmekjøre X-Ellent med bjellekrans, for å se hvordan han reagerte på det. Han var nemlig litt skeptisk da jeg holdt den foran han, men så fort jeg hadde fått den på ryggen, så brydde han seg ikke noe om den. Så var det å feste akebrettet på en måte. Jeg fikk det til, og så bare det ut på snørekjøringstur. Han reagerte ikke noen ting på hverken lyden eller de lave trekklinene, så jeg satte meg på, og vi satte avgårde. Jeg tror han syntes det var litt gøy. Så nå skal jeg få tak i miniski til snørekjøringsselen kommer, så skal vi se om vi kan få prøvd noe gøy da også.

Ingen kommentarer: