10. august 2010

Tannfelling

I går tok jeg X-Ellent på fersken med å spise på eiketrærne. Da skjønte jeg at det var på tide å gi han faste fôringer igjen. (Men at han spiser på eiketre når han har et epletre inne hos seg, skjønner jeg ikke.)

Jeg fikk tatt bilde da han sov tidligere i dag.


Søtingen... nei! Kjekken...


I dag tidlig fant jeg også en del av ei tann i fôrskåla. 


Den er knekt, og har skarpe kanter. Jeg skal ha veterinæren til å vaksinere og raspe tennene på X-Ellent snart. Jeg vil bare ha mulighet til å sette han inn i boks hvis han må dopes, så venter så lenge jeg har samvittighet til. Han må uansett vaksineres innen 28. august, så det blir før den tid.

I overimorgen kommer den nye kameraten til X-Ellent. Ble litt forandring igjen, men det gjør ingenting for min del. Jeg er jo bare her på øya uansett. Da kan jeg jo høre med eierne om de trenger veterinæren til noe, så kan han ta begge i en smell. Jeg må huske å bestille markkur forresten....

Ingen kommentarer: